Wind River en France
Wind River France : Informations Presse : Communiqués de Presse : 2009 News Releases
Versions: US IT FR

Wind River a présenté ses dernières avancées en matière de technologies MILS, multicoeurs, et sa solution de radio logicielle (SDR) sur MILCOM 2009

Wind River a présenté ses toutes dernières solutions pour l'aérospatial et la défense sur MILCOM 2009, la première conférence internationale dédiée aux communications militaires qui a eu lieu à Boston, du 18 au 21 octobre 2009.

Cette année sur MILCOM, les participants et visiteurs auront pu découvrir en avant-première :

• l'environnement de développement VxWorks MILS de Wind River pour les systèmes à multiples niveaux de sécurité (MLS)
  • ses solutions logicielles multicoeurs de haute performance permettant de tirer parti des derniers processeurs multicoeurs de l'industrie,
  • sa solution de radio logicielle (SDR) de haute performance pour applications militaires et civiles développée en collaboration avec PrismTech. Selon des tests effectués par PrismTech, cette solution SDR combinée a fait preuve de performances incomparables sur de multiples processeurs de Freescale et d'Intel, en demandant notamment moins de 10 secondes pour allumer, initialiser la plate-forme, charger et décharger les composants de formes d'ondes et éteindre la radio.

Plus d'informations sur les solutions de Wind River pour l'aérospatial et la défense : http://www.windriver.com/solutions/aerospace-defense/.

[Résumé en français – communiqué de presse complet en anglais page suivante]

Wind River Showcases Latest Developments in MILS, Multicore, and Software Defined Radio at MILCOM 2009

MILCOM - Boston, Mass. - October 19, 2009 - Wind River is showcasing its latest aerospace and defense software solutions at MILCOM 2009, the premier international conference for military communications, held in Boston, Mass. at the World Trade Center from October 18 to 21, 2009.

At this year's MILCOM, conference attendees will be able to see firsthand Wind River's VxWorks MILS development environment for multilevel secure (MLS) systems and cross domain solutions; its industry-leading, high-performance multicore software solutions with broad support from its board vendor partners; and the software defined radio (SDR) solution that it has developed with PrismTech.

Robust MLS Development Environment
Wind River will be showcasing its VxWorks MILS product running on Curtiss-Wright Controls Embedded Computing's high-performance VPX6-185 6U VPX single board computer, and GE Fanuc's VPXtreme3 SBC310 3U VPX single board computer. Wind River VxWorks MILS Platform delivers a full-featured, open and robust MILS development environment for communication platforms with Common Criteria, MLS, and cross domain solution requirements.

Advanced Multicore Software
Wind River's multicore software solutions maximize the benefits of the industry's latest multicore processors by improving performance, partitioning capabilities, consolidating hardware, and reducing development costs. MILCOM attendees can interact with a variety of solution configurations based on advanced COTS hardware platforms provided by Curtiss Wright Controls, Emerson, GE Fanuc, and Kontron, running on both VxWorks and Linux platforms, with robust capabilities for Asymmetric Multiprocessing (AMP), Symmetric Multiprocessing (SMP), and virtualization configuration options.

Software Defined Radio
Wind River and PrismTech are showcasing an integrated SDR solution. This solution resulted from a collaboration, also announced today, to develop a high-performance SDR solution for the military and public sectors. According to performance testing conducted by PrismTech, this combined SDR solution has demonstrated breakthrough performance on multiple processors from Freescale and Intel, including round trip times of less than 10 seconds to power up, initialize the platform, load waveform components, unload waveform components, and shut down the radio. PrismTech will be demonstrating a lifecycle demo of SDR/SCA (Software Communication Architecture) application development and build using the Spectra CX tool on a PC targeting Spectra SDR Operating Environment with VxWorks 6.

Wind River and its partners will exhibit in booth #344 at MILCOM. Additional details about Wind River's software solutions for aerospace and defense are available at http://www.windriver.com/solutions/aerospace-defense/.

A propos de Wind River
Wind River, filiale à 100% d’Intel Corporation (NASDAQ: INTC), est le leader mondial de l'optimisation logicielle (DSO : Device Software Optimization). Wind River permet aux entreprises de développer, d’exécuter et de gérer plus rapidement, plus efficacement, de façon plus fiable et à moindre coût des logiciels pour équipements connectés. Les plates-formes Wind River offrent des solutions de développement pré-intégrées et entièrement standardisées. Elles réduisent les efforts, les coûts et les risques, et optimisent la qualité et la fiabilité durant toutes les phases du processus de développement des logiciels pour équipements connectés, de la conception au déploiement du produit.

Fondée en 1981, Wind River est basée à Alameda, Californie, et dispose de bureaux dans le monde entier. Pour en savoir plus, veuillez vous rendre à l’adresse

Les Quadrants Communication
Naïma Pinguet, , Attachée de presse