Wind River en France
Wind River France : Informations Presse : Communiqués de Presse : 2008 News Releases
Versions: US FR

Wind River obtient pour la 3ème année consécutive la certification Service Capability and Performance (SCP)

Cette certification reconnaît notamment la qualité du support de Wind River au niveau mondial.

Wind River (NASDAQ: WIND), leader de l’optimisation logicielle (DSO), annonce ce jour que les centres de support opérationnels de Wind River en Amérique du Nord et en Europe ont obtenu la certification SCP pour la troisième année consécutive. Les standards SCP (voir SCP Standards) comprennent une suite de lignes de conduite strictes concernant les opérations de services et de support client, et présentant un cadre de mesure de la performance et d’intégration des meilleures pratiques. Wind River reste donc l’unique fournisseur de Linux pour l’embarqué à obtenir cette certification de haut niveau.

Pour obtenir cette certification SCP, les entreprises sont jugées sur 125 critères différents et 12 catégories afin d’évaluer en autres la satisfaction client, les services de livraison et la performance.

Communiqué de presse complet en anglais

Wind River Attains Prestigious Service Certification For Third Consecutive Year

Certification Recognizes Wind River For Delivering World-Class Customer Support

ALAMEDA, CA — November 18, 2008 — Wind River (NASDAQ: WIND), the global leader in Device Software Optimization (DSO), today announced that Wind River’s Support Operations Centers in North America and Europe have achieved certification for the third and second consecutive year, respectively, under the Service Capability and Performance (SCP) certification program. The SCP Standards provide a suite of stringent guidelines for service and support operations, presenting a framework for measuring performance and implementing best practices. Wind River continues to be the only embedded Linux vendor to earn this highly regarded certification.

"The Wind River team is making outstanding gains in performance and has shown a clear commitment to customer satisfaction and continuous improvement,” said Gordy Stauffer, SCP auditor and senior consultant at the audit company, Service Strategies. “As a result of their dedication, Wind River’s Support Operations have achieved certification in SCP Standards for another consecutive year, which confirms that they are a world-class provider of technology solutions."

To achieve SCP certification, companies are measured on 125 different criteria across 12 categories including customer feedback, services delivery and performance metrics. The requirements become more stringent each year, requiring organizations to pass annual reviews to retain their certification status.

“Our customers demand world-class support and Wind River is committed to continually improving its rigorous support practices,” said Barry Mainz, chief operating officer at Wind River. “Our customers know and trust that SCP certification means that Wind River is at the top of its field and we’re proud to be the only embedded Linux vendor to earn this esteemed certification year after year.”

The SCP Standards are used by leading technology companies in approximately 20 countries worldwide, and Wind River is part of a recognized roster of organizations that have achieved this certification, including EMC, IBM, Lockheed Martin, McKesson and Nokia.

Wind River Customer Support is a global organization with six major support centers and 21 additional support hubs worldwide, making it the largest in the device software industry. Additional information about Wind River’s SCP certification is available at http://www.windriver.com/support/.

A propos de Wind River

Wind River est le leader mondial de l'optimisation logicielle (DSO : Device Software Optimization). Wind River permet aux entreprises de développer, d’exécuter et de gérer plus rapidement, plus efficacement, de façon plus fiable et à moindre coût des logiciels pour équipements connectés. Les plates-formes Wind River offrent des solutions de développement pré-intégrées et entièrement standardisées. Elles réduisent les efforts, les coûts et les risques, et optimisent la qualité et la fiabilité durant toutes les phases du processus de développement des logiciels pour équipements connectés, de la conception au déploiement du produit. Fondée en 1981, Wind River a son siège social à Alameda, en Californie, et des succursales dans le monde entier. Pour en savoir plus, rendez-vous sur le site de Wind River à l’adresse www.windriver.com

Wind River Systems et le logo Wind River Systems sont des marques déposées de Wind River Systems, Inc. Les marques déposées et les marques commerciales d'autres fournisseurs appartiennent à leurs détenteurs respectifs.

Les Quadrants Communication
Naïma Pinguet, , Attachée de presse